כאשר הגירת המיליארדרים לדובאי מגיעה לרמות שיא, מגורים ממותגי יוקרה מופיעים כמניע מרכזי למשוך את המשקיעים העשירים בעולם לאמירות. עם זרם חסר תקדים של אנשים בעלי ערך גבוה (HNWIs) להשקעה ומגורים בדובאי, חברות הנדל”ן מנצלות את הביקוש על ידי בידול ההצעות שלהם באמצעות שותפויות גלובליות בעלות פרופיל גבוה.
לדברי מומחים, דובאי קיבלה בברכה את המספר הגבוה ביותר של מיליונרים בעולם בשנה שעברה, מעל 5,200 וכ-4,500 השנה, עם תחזית צמיחה נוספת בשנת 2024. זרימה זו מעודדת מכירות שוברות שיאים בשוק נכסי היוקרה, כאשר מחירי הפנטהאוז עולים על 50 מיליון דולר ווילות מפוארות מעל 150 מיליון דולר.
מרסל רמוס ממרסל רמוס נדל”ן אומר שרוב לקוחותיו הם HNWI דוברי גרמנית שמעדיפים לקנות דירות יוקרה ופנטהאוזים במרכז העיר. “קונים עשירים משקיעים בדובאי בשל התשתית הבטוחה והיציבה ואורח החיים הייחודי שהעיר מציעה”, ציין. עם זאת, Ezhat Al Doory, מנכ”ל Estilo Architects, מבחין כי לקוחות רוצים כעת נכסים עם מאפיינים ייחודיים כמו מועדוני לילה פרטיים.
שותפה מנהלת בסוכנות Christie’s International Real Estate בדובאי, ג’קי ג’ונס, מסכימה שמקומות עם שפע שירותים נשארים בראש סדר העדיפויות. היא מציינת את הביקוש הגובר למגורים ממותגים מבית HNWI המחפשים יוקרה וחוויה בלעדית.
“האטרקטיביות של נכסים ממותגים חורגת מעבר לבעלות בלבד; הם מגלמים הצהרת אורח חיים והבטחה לאיכות המהדהדת עמוקות בקרב משקיעים עילית. כתוצאה מכך, שוק הנדל”ן היוקרתי של דובאי נמצא במסלול חדשני, ומגוון את ההיצע שלו כדי לספק את ההעדפות המתפתחות של הדמוגרפיה האקסקלוסיבית הזו”, אמרה ג’ונס.
דובאי הופכת למובילה עולמית בתחום מגורים ממותגים
דובאי היא כיום הנקודה החמה המובילה בעולם למגורים ממותגים וההיצע אמור להכפיל את עצמו עד 2030, על פי דו”ח עדכני של חברת ייעוץ הנכסים Savills. במהלך השנה האחרונה, מספר הפרויקטים החדשים בסגמנט זה עלה בצורה דרמטית, כאשר מותגים בתחום אופנת היוקרה, הרכב, הגסטרונומיה והאירוח מובילים את התפקיד.
עם נוף מתרחב של מותגים איקוניים, חברות הנדל”ן מעצבות כתובות יוקרתיות במיוחד לצד בולגרי ובוגאטי כדי לענות על העדפות קונים מתפתחות. “נכסים ממותגים מושכים קונים אמידים תוך עדיפות לבלעדיות, ניסיון ומעמד”, אמר אל דורי.
לדברי רמוס, רוב הרכישות ממומנות במזומן עם רוכשים רבים באירופה וב-GCC המשתמשים בנכסים בעלי ערך גבוה לביקורים קצרים בדובאי במהלך החורף. הוא צופה שהמחירים יתייצבו ולא יעלו בצורה דרמטית, כשהביקוש נמשך מהמשיכה הגוברת של האמירות. אל דורי גם מאמין שפאלם ג’ומיירה והנקודה החמה המתהווה Jumeirah Bay Island ישמרו על תיאבון המשקיעים.
מגנט לעושר
מונעת על ידי תמריצים עסקיים כמו מיסים נמוכים ופרויקטי תשתית, דובאי מפעילה מגנטיות מתמשכת להון עולמי על פי מומחים. ג’ונס מייחסת להתפתחויות חזון העיר, את החוסן דרך אתגרים ויציבות פוליטית עם חיזוק פעילות נדל”ן יוקרה. היא צופה גיוון נוסף של ההצעות כדי לתת מענה לטעמים משתנים.
HNWIs נמשכים גם על ידי תשואות נדל”ן שעלולות לעלות על יעדים יריבים של מגורים והשקעות. איחוד האמירויות צפויה להיות עדה לשיעור צמיחה שנתי של שמונה אחוזים עד 2027. אל דורי מסכם את המחויבות של דובאי לחדשנות באמצעות מגמות ממוקדות בבני אדם כמו בריאות וקיימות. אלו יתדלקו גבולות מגורים חדשים, ויגדילו את הגירת המיליארדרים ואת צמיחת שוק הנדל”ן היוקרתי. ככל שהמושגים הממותגים מתרבים, ההתכנסות של רוכשי דירות מובחרים ושותפויות פרימיום של חברות נדל”ן משנה את נוף הנכסים של דובאי. בעוד האסתטיקה המודרנית יצרה פנטהאוזים ווילות בעבר, שיתופי פעולה עם מותגים מעלים את מגורי המפרץ לרמות חדשות של הבחנה, ניסיון ויוקרה מותגית כיאה לאזרחים העולמיים העשירים ביותר.